3:e gången :D

Japp, detta är 3:e gånger jag blir länkad på Ponnysanning! :D Första gången var en failbild på mig och Grabben (inlägget hittar ni HÄR) Andra gången var när jag hittade en 'hästmusikvideo' (Inlägget hittar ni HÄR) Och senaste länken hittar ni HÄR 

Riktigt kul faktsikt eftersom det höjer mig statestik och förhoppningsvis får jag kanske fler som vill följa min blogg och se hur mitt liv ser ut :) 

Dagen: 
Väckte robin vid typ 1, ville låta honom sova ut eftersom han hade svårt att somna igår kväll, så det blev sovmorgon för hans del. Jag gjorde mig i ordning medans han sov, får väl passa på att göra det jag har lust att göra medans han sover, det är typ min enda stund på dan jag kan njuta av tystnaden, haha. 

Sen när jag väl fått upp honom ur sängen följde han mig till bussen, och sen bar jag mig av till stallet. 
Jag hade sån tur när jag kom fram till Palejas hage, hon stog precis vid grinden så det var bara att slänga på henne grimman och ta in henne :) 
Fixade henne en stund, tog mig lite extra lång tid eftersom vi stog och myste i stallgången. Pajsan höll nästan på att somna när jag stog och flätade hennes fina lugg, sötnosen :') 

Sadlade henne sen så red vi mot kalsvik, dock så var det vissa stunder hon inte ville som jag ville, det visade hon genom att tvärnita i traven och vägra gå framåt. Då vände jag henne och backade henne mot det hållet vi skulle till, efter många om och men så gav hon upp och gick framåt, så vi red fram till tunneln och sen red vi tillbaka. 
Avslutade med lite frihetsdressyr på volten, eller ska man kalla det trickträning? Sak samma. 

Försöker lära henne stanna, hit, buga och puss. Vi har påbörjat buga och det går bara framåt. Vi har också påbörjat stanna vilket inte går lika bra eftersom hon går efter mig som en liten hund, så otroligt charmig häst! 

Sen svampade jag av henne, och myste yttligare en stund, och det gjorde vi även i hagen. 
Sen fick jag följa med henne ner till som andra hästarna för hon blir liksom lite vilse när hon inte ser sina hagkompisar, men direkt när polarna fick syn på henne och gnäggade visste hon precis vart hon skulle. 
Efter det bar jag mig hemåt, sa hejdå till Boyan, som faktiskt är Skrållans pappa, den svartvita skäcken som står på Blåkulla Gård, lite kul att få träffa hennes pappa :)

Morgondagen: GRÖNA LUND!! :D Bilder kommer imorgon :') 







Tina

Hej.Ser att du är i mina gamla kvarter eller stall rättare sakt :) Stog på Kvarntäppan med Midas ett par månader när ja precis köpt honom :)
Hälsa Anette och Josefine så mycket ifrån Tina :)
Mvh/Tina

Svar: Det ska jag göra! :)
Nathalie Bråberg

Sanna

Åh vad söt :)

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback